1 Nisan 2008 Salı

FONDON ŞEKERİ YAPMAK

Date: Wed, 26 Mar 2008 13:59:42 +0200From:

perrospan@gmail.comTo:

ilhamiuyar_41@hotmail.com

Subject: good day my friend !! <>

Good day my friend ! The recipe to fix a ! If you put 50 kilo of sugar needed to add 11 kilo of water and two spoons citric acid! The mixture should be boiled until the 117 degrees Celsius! After must go through the machine, which was to confuse and while frige! It is an excellent food for bees! It is like the Deutsche APIFONTA !!! if you want any thing informeison !!!! i am a here! have a nice day!!!

Bu da bizim kardeşimizin bire bir çevirisi:

İyi günler arkadaşım! Şekeri sabitlemek için bir reçete. Eğer 50 kilo şeker koyarsanız 11 kilo su ve 2 kaşık sitrik asit eklersiniz. Karışım 117 dereceye kadar kaynatılacak. Sonra makinada katılaşıncaya karıştırılacak. Arılar için mükemmel bir besin! Alman apifontasına benziyor! Eğer başkaca bir bilgiye ihtiyacın varsa ben buradayım. İyi günler

Ali Türk
Chaniabe'ye teşekürler ediyorum keşke kendisiyle bir konuşma imkanım olsaydı.Burada şunu kastediyorum,hazır fondon şekerini arılarımız alırken zorlanıyor,bunuda almada sorun yaşarlarmı yada kıvamını daha cıvık tutabilirmiyiz.Kışın bazı arkadaşlar pudra şekeri ararken kovan bile öldürdüler açlıktan keşke bu yöntemi bilseydik.Piyasada arı beslemek için ucuz şekerler bulunabiliyor yani anlatmak istediğim kendimiz bunu yaparsak en fazla 2 ytl mal olur 1,5 ytl nin altınada düşer,önemli olan yöntemi bilmekti bunuda herkesle paylaştık.Yapmak içinde öyle ahım şahım bir tesise gerek yok,şimdi bir kaşık sitrik asid kaç mg geliyor onu bulup bunu bir kaç kiloda yapmak veya denemek basit olacak.Herkese kolay gelsin.


Ayrıca bu fondon şeri yapımımın filimleri bu linki tıklarsanız orada görsel olarakta var.Bizlere dışarda içerde yardımcı olanlara teşekür ediyorum,ayrıca eksiklikler varsa diye orjinal mesajda var.


http://chaniabee.blogspot.com/2008/03/2.html

http://chaniabee.blogspot.com/2008/03/1.html

Bu yazıya başka katkı yapanlar oldu.Buda bizim uygulama yaparken işimizi kolaylaştıracak.

2 yorum:ŞEKERLİ dedi ki...Ali bey paylaşımcılığınıza teşekkürler. Bu konuda yaşadığım tecrübeyi sizinle paylaşmak istedim. Ben bu kış bal ile yapılan kekin yerine bahsetmiş olduğunuz yabancı arıcıların BEE CANDY dedikleri şekerlemeyi kendim yaparak kullandım.Daha önceki yıllarda bal ile yaptığım keki arılara verdiğimde arılar bir kısmını dışarıya atıyordu.Bu şekerlemede bu sorun olmadı.Benim tarifim;2 fincan şeker,yarım fincan su daha önceden kaynatılmış, 1/8 çay kaşığı tartar kreması (tartarik asit)Şekeri,suyu,çay kaşığının sekizde biri tartar kremasını bir kabın içinde birleştirip ocağın üzerinde 114ile 117 derece arasında kaynatılıyor.Burada dikkat edilecek husus ocağın üstüne konduğu andan itibaren ara verilmeden karıştırılması.Şekerin yanmasına kesinlikle izin verilmemeli.Termometreniz yoksa kaynamaya başladıktan bir müddet sonra süt gibi kabarıp taşma noktasına gelecek, karıştırmaya devam edip aşağı doğru çekildiğinde ateşin üzerinden alıp el ile dokunulacak sıcaklığa geldiğinde mikser ile beyazlaşana kadar çırpılacak.Bu karışımı kullanıp attığımız plastik tabağın içine dökelim.Soğuyunca tabak ile beraber çerçevelerin üzerine ters çevirip bırakalım.Kesinlike akmaz.Fazla miktarda yaptığımız şekerlemeleri kurumaması için Havayla temasını kesecek kaplar içinde saklamalıyız

.d.m.t dedi ki...

Limon tuzu dediğimiz şey sitrik asitin ta kendisi! Marketten rahatça alınabilir ve denenebilir. Bende limon tuzu alınca deniycem. Daha olmadı kendim yerim!Size bir şey sorayım; arılara sıvı besleme yaparken şekerle suyu birlikte kaynatmıyoruz, çünkü arılara zararlı hale geliyor. Bu tariflerde suyla şeker birlikte kaynıyor sanıyorum; yada neredeyse kaynayacak hale geliyordur. Bunun arılara olumsuz bir etkisi olur mu?

Ali Türk de dediki::))

İlk olarak şunu belirteyim,asid dendiginde nedense sıvı geliyor aklıma ve bana deselerki yüz tane asid koyup sitrik asidi seç kesinlikle limon tuzunu seçmezdim.Çünkü o asid degildi bana göre limon tuzu ::(((

Demet kardeşimin sorusuna gelince 120 derece yi geçmedikçe arılara zararı olmadıgını öğrendik.120 dereceyi geçtimi karamel oluyormuş ve arılara zarar veriyor,akide şekerleri 120 ve üstündeki dereceleri geçince yapılıyor.Bu gidişle şekerlemeci olacağız cemaatçe::)))

3 yorum:

Kozlulu Kadıoğlu dedi ki...

Selamlar, yazılarınızı yeni keşfettim ve ilgiyle okuyorum araştırmacılığınıız ve başarılarınız taktir ediyorum, çok faydalı bilgiler veriyorsunuz size teşekkür ederim,
Fondon Şekerini dün akşam merakla yaptım, verdiğiniz bilgilerden yararlanarak 1 çaybardağı su içerisinde bir çay kaşı limon tuzunu eriterek 4,5 katı olacak şekilde şeker ilave ederek sürekli karışım halinde önce kısık ateş sonra alevli ve kaynam durumuna geçtiğinde tekrar ateşi kısarak az koyulaşma kıvamına geldiğinde ateşden aldım ve sürekli karıştırarak parmak yanmayacak duruma gelince karıştırmayı bıraktım ikrama hazır, umarım arılar beğenir ilk fırsatta ikram edeceğim. saygılar (kıvam çok güzel)

Arıcı 07 dedi ki...

Örnek olabilenler lider olabilendir.Liderliğin ve güzelliğin okulu henüz kurulamadı.Kurulamazda...Çünkü:Güzel yardımsever ve ahlaklı insanların beyninde...O beyinlerki böyle güzel yazılarla anlatmaya çalışıyor.TEŞEKKÜRLER...VÜCUDUNA SAĞLIK...

hüseyin cengiz dedi ki...

bu şeker işi karışık biran önce çözülsede faydalansak